Школа батьківства

19/11/2015  |  Перша зустріч у форматі 

«Відкриті Родинні студії» у Шевченківському 

районі міста Києва

27 жовтня у музичній студії школи №135 Шевченківського району м. Києва відбулась зустріч слухачів Школи свідомого батьківства «Батьківська просвіта», в якій взяли участь представники батьківських громад 15 навчальних закладів району.
Відкрила зустріч заступник начальника управління освіти і науки Шевченківського району м. Києва з виховної та спортивно-масової роботи Тетяна Харитонова. Вітаючи учасників Школи свідомого батьківства вона зазначила, що взаємодія із батьками стає одним із найважливіших напрямків роботи навчальних закладів та управління, оскільки тільки у спільному прагненні до створення цілісного позитивного навчально-виховного простору можна досягти якісних результатів – допомоги дітям ставати справжніми громадянами, сильними особистостями, гарними людьми. Партнерство педагогів та батьків є запорукою гармонійного виховання дітей.
Про наміри та очікування у новому навчальному році від нового формату роботи Школи свідомленого батьківства, а саме Відкритих родинних студій, розповів методист  психологічної служби районного науково-методичного центру Віктор Почупайло. Продовжуючи традиції, які вже склалися у районі у  роботі із батьками, а також реалізуючи експериментальну роботу спільно із Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, організатори зустрічей батьків сподіваються на їх активну участь та обмін цікавим досвідом виховання підростаючого покоління.
Представляти учасників та вести зустріч було запропоновано представнику Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, співавтору програми «Відкриті Родинні Студії» Зої Гаркавенко. Вона презентувала ідею програми, основні принципи та моделі реалізації.
Відкриті – відкритість студій передбачає вільний доступ, отримання такої інформації та в такий спосіб, який є зручним та зрозумілим учаснику, активну роль учасника, як суб’єкта самоосвіти.
Родинні – участь у програмі можуть взяти члени родин, а не тільки батьки дітей, що навчаються.
Родинні – участь у програмі можуть взяти члени родин, а не тільки батьки дітей, що навчаються.

Принцип «рівний-рівному» - я ділюсь тим, що знаю та вмію сам, не має статусу вищого чи нижчого, не має досвіду правильного чи не правильного, у кожного свій і він цінний для всіх.
Принцип добровільності та відсутності тиску (толерантності) – кожен учасник має право не погодитись із думками та ідеями доповідача, але доповідач має право на повагу та шанобливе ставлення до своїх ідей та думок.
Принцип інформативності змісту та простоти викладу – доповідач має будувати свій виступ таким чином, щоб його зміст був доступним та цікавим для кожного учасника студій.
Принцип відкритості доступу – в діяльності студій може взяти участь будь-хто чи в якості доповідача, чи в якості слухача за умови прийняття та дотримання цих принципів.
Спікерами зустрічі виступили:
Тетяна Шита – за професією хімік-еколог, мати учня 101 школи. Тема історії: «Мама – бабуся: перша онука – остання дитина». Про непрості взаємини дітей із різницею у віці – 13 років, про досвід долання побутових проблем та пошуку шляхів допомоги дітям ставати дорослими, про те, коли мама насправді стає другом доньці – та інші великі та маленькі перемоги у складних перипетіях сучасного життя.
Цікаву історію про те, як суттєво змінилось ставлення педагога зі стажем, директора школи до дітей та їх проблем після народження власної дитини у зрілому віці розповіла Наталія Вінник – директор школи 135, мама 5-річного сина. Про любов і розуміння, яким навчає її син, про те, як сприймати і чого не варто очікувати від власної дитини, а також про важливість бути уважним і чутливим до потреб кожної дитини – була розповідь мами, яка педагог тільки на роботі.
Олена Пилипенко, мама двох хлопчиків із двійні, обрала темою своєї історії «Батьківська любов не ділиться – вона множиться». Як любити двох дітей однаково? Такими питаннями задавались Олена та її чоловік, дізнавшись про майбутню двійню. Та батьківська любов не ділиться – вона множиться – стало девізом майбутніх батьків. Зрештою, коли народились хлопчики і стало зрозуміло, що вони геть різні за всіма ознаками, прийшлось научатись
жити у декількох темпах и ритмах життя. Про складнощі організації життя абсолютно різних двійняшок і про надзвичайно цікаву історію батьківської любові – була ця розповідь.
Вчитель англійської мови, завуч 135 школи – мама двох дітей: дівчинки та хлопчика – Вікторія Соломатіна поділилась історією «Ти моя Ти!», про те, як формувались стосунки між старшим на 1,6 роки хлопчиком та його маленькою сестричкою, як виявилось, що активна молодша дівчинка стала «вихователем» старшого хлопчика, а він її захисником та другом, про ніжну любов між братом та сестрою, про бажання походити один на одного, про багато інших маленьких цікавинок у спілкуванні дітей між собою. На питання, як вона цього досягла, Вікторія відповіла, що інтуїтивно відчула потребу не заважати дітям бути разом.
Завершилась зустріч яскравим гумористичним віршем «Батьківські збори» та гарним настроєм всіх його учасників. 

Л. Якушева

Немає коментарів:

Дописати коментар